Sydney 1e en 2e dag, stralend zonnig, 25 gr.

Na een lange vlucht van 23 uur, waarbij we de overstap van Hong Kong naar Sydney op het nippertje hebben gehaald, zijn we gisteravond (donderdagavond 20 uur lokale tijd) in Sydney gearriveerd.

Toen gelopen naar Sydney tower om de eerste blik van bovenaf te kunnen werpen. Hoog!!!

Via Hydepark

naar een internetcafe gelopen, waar we nu met een heerlijk bakkie koffie jullie even bijkletsen en bijkomen van de eerste indrukken.

Sydney, rest  2e dag en 3e dag, 31 gr!!

Ja, daar zijn we alweer, leuk om jullie reakties te lezen!

Gisteren na Hydepark, de rest van de dag lopend door Sydney.

Heel veel gezien, tussendoor met de watertaxi naar de Harbour bridge en natuurlijk het Operahouse,  door de botanische tuin gewandeld waar niet allen prachtige bomen, bloemen, planten zijn maar we een paar bomen zagen met honderden vleervossen (vliegende vossen) erin. Aan het eind vd middag de door de reisorg. aangeboden sunset dinnercruise, een belevenis! tussen alleen maar bejaarde japanners, vreselijk slecht eten en nog ergere bijpassende muziek, hilarisch !!  :-)

Met de blaren op onze voeten (want van 8 tot 8 gelopen...) weer terug naar het hotel. Daar lekker gerelaxed en vroeg naar bed.

Omdat de " Sydney marathon"  morgen begint en daardoor een groot deel van het centrum afgesloten is, vandaag al de huurauto opgehaald (ipv morgen). Het is een enorme Toyota Camry, automaat van alle gemakken voorzien. Gezien het weer proberen we zometeen lekker naar Bondi Beach te rijden.

Hi there, mates!
Nog even een laatste keer in Sydney in ons vaste Internetcafe, waar ze de lekkerste espresso en cafe latte serveren.  :)

Vanmiddag met de superdeluxe huurauto, die overigens een 2.3 motor in het vooronder heeft liggen, naar Bondibeach gereden. The place to be and to been seen.

Erg druk op dit stadsstrand natuurlijk, maar zelfs voor de Sydneysiders was het vandaag uitzonderlijk warm, dus zochten ze massaal de afkoeling van de zee op.

Daarna nog even gezwommen in het zwembad van ons hotel op het dakterras.
Na een klein middagdutje weer de stad in gelopen om te eten bij een erg goed Japans eettentje dat vol zat met Japanners (altijd een goed teken).

Overheerlijke sashimi's, visjes, beef teryaki en Wagyubeef gegeten met een lekker koud Japans biertje erbij. Morgen staat de rit naar Cessnock en Hunter Valley op het programma.

Hi there! Vanuit de bieb in Armidale waar het 27 graden is en er nu even een verfrissend buitje regen valt.
Even een dag Internetloos geweest, want in Cessnock hadden ze daar nog nooit van gehoord. Overigens hadden ze van bijna niets iets gehoord, want het zwaar Christelijke gat bestond uit 1 hoofdstraat met alleen maar met op zondag gesloten winkels en eettenten. Uiteindelijk dus maar bij een miniscuul Thai's tentje een hapje kunnen krijgen.

Het hotel was ook nog helemaal in de jaren 70 blijven steken, zowel qua uiterlijk, als qua personeel.
Onderweg van Sydney (een uur erover gedaan om de stad uit te komen met allemaal files vanwege de marathon) onderweg naar Cessnock nog een bezoek gebracht aan een Wildlifeparkje met allerlei exotische Aussie dieren. Deed ons een beetje aan het Dolfinarium denken.  :)

Vanuit Cessnock even doorgereden naar Hunter Valley; 1 van de bekende Australische wijnstreken. Daar een bezoek gebracht aan een paar wijnhuizen en uiteraard ook een paar glaasjes geproefd.

Vandaag een lange autorit van Cessnock naar Armidale achter de rug. Mooi glooiend landschap dat een beetje aan Engeland doet denken. Het heet hier dan ook niet voor niets New England.

Net aangekomen in de hoofdstad van Queensland, Brisbane.
Terugblik op de afgelopen anderhalve dag.

Gisterochtend van Armidale vertrokken over de Waterfallway

(We beleven hier echt onze 2 lente, letterlijk en figuurlijk :), alles staat in bloei, prachtig! Voor de 2e keer hooikoorts nemen we op de koop toe )

Onderweg in Dorrigo koffie gedronken bij een Argentijns motorcafe (de motoren stonden in het cafe) vervolgens doorgereden naar Coffs Harbour, waar we eindelijk de Pacific Highway bereikten! Halverwege gelunched, in een bijzondere eettent (gokken, dronken mensen, lunchende bouwvakkers etc.) en de 400 km lange rit naar Ballina afgemaakt. In Ballina wilden we online, maar daar moest je 6 dlr. voor een uur betalen terwijl we niet eens een USB aansluiting hadden.Daar afgelopen nacht overnacht in een vreselijk gehorig motel aan een doorgaande weg.

Vanochtend toen we wakker werden stormy showers, helaas... toch even naar Byron Bay gereden om het meest oostelijke punt van Aus. te bekijken.

Doorgereden naar Surfers Paradise, waar de zon weer ging schijnen.Wat ons betreft geen paradijs, dit vreselijke toeristische oord volgebouwd met wolkenkrabbers.

Snel even een kop koffie gedronken en met de voetjes in The Pacific ocean gestaan (te koud om te zwemmen).

Nu lekker lunchen hier in Brisbane en dan doorrijden naar Caloundra, onze volgende overnachtingsplaats aan de Sunshine Coast.

Dag lieve (mee)kijkers!
Gisteren vanuit Brisbane op weg naar Caloundra over de Highway1, die ze hier Bruce noemen, een enorme file meegemaakt. Er waren twee (dodelijke) ongevallen gebeurd waardoor de hele weg een tijd was afgesloten. Uiteindelijk hebben we over dat stukje van ca. 150 km. ruim 3 uur gedaan. Maar ja, beter in de file dan betrokken bij het ongeval.  :)

Het hotel in Caloundra was een superchique resort, waar we nadat we eerst lekker Italiaans gegeten hadden op een terras in de storm, maar met verwarming heerlijk hebben liggen relaxen in een jacuzzi in onze hotelkamer.

Vanmorgen eerst even een stukje terug gereden naar the Australian Zoo (van Steve Irwin). 1 grote touristische poppenkast en belachelijke toegangsprijzen.

Onderweg weer even ergens getankt. En ondanks dat de Aussies het allemaal maar erg duur geworden vinden, is het hier voor ons nog steeds belachelijk goedkoop: een liter euro ongelood kost omgerekend hier 96 eurocent.
Het eten en drinken is hier voor ons ook sowieso nog steeds zeer betaalbaar: uitgebreid 3-gangen diner,met een hele fles wijn erbij kost gemiddeld 50 euro voor 2 personen.

Daarna op ons gemak doorgereden via Gympie (gimpiegimpie betekent in het Aboriginal 'local tree') en Gunalda naar Hervey Bay waar we nu 3 nachten blijven.
We zitten op een soort camping in een cabin, die van alle gemakken voorzien is.
Ondanks dat de Australische kinderen nu zelf ook voorjaarsvakantie hebben is het hier toch nog relatief rustig en is er overal op de kleine strandjes volop ruimte.

Morgen staat ons de tour naar Fraser Island te wachten.  :)

Hallo! Daar zijn we weer.

Leuk om elke keer jullie reakties te lezen. :)

Gisteren Fraser Island.
7:30 opgehaald door gids Rosco, daarna met de boot 50 minuten varen naar het eiland en daar in een 4-wheeldrivebus over zeer hobbelige, zanderige paden door het tropisch woud tot aan het strand gereden. Paar keer gestopt om in zoetwatercreeks te kunnen zwemmen.
Veel mooie natuur gezien en onder deskundige begeleiding van Rosco heel veel informatie verkregen.
Geheel door elkaar geschud (niet best voor de nek van Trudie) weer om 19:00 uur compleet uitgeput terug naar onze cabin.
Kleine fotostrip als impressie:

En dit waren een paar van de vervoersmiddelen die Paul die dag heeft gebruikt :)

Crikey!! Daar zijn we weer :)

Allereerst goedemorgen, en om de werkweek goed te beginnen hier een plaatje voor de dames en Jaap en Peter : zoals je ziet, ze groeien hier gewoon aan de bomen!  ;-)

Eerst eens even een opsomming van dingen die we tegenkwamen, vergeten zijn te vertellen....

Afgelopen weekend kwamen we onze eerste in het wild rondspringende kangaroe tegen, gewoon 's avonds stak ie over voor ons op de rotonde in Hervey Bay. Gelukkig kwam hij er goed vanaf in tegenstelling tot de vele roadkill die we tegenkomen. De roofvogels hebben maar weinig te roven, je kan hier van de grond eten.

Nu weer verder met het dagboek. Zaterdagmiddag hebben we gelunched met Josie en Kevin, onze Australische kennissen die we 5 jaar geleden online hebben leren kennen. Op een prachtig plekje die zij hadden uitgekozen. Erg leuk om ze een keer in het echt te ontmoeten!

En daarna EINDELIJK een vrije middag!! Helemaal lekker voor onszelf, zonder programma doorgebracht.
Een privestrandje opgezocht, gezwommen en lekker een uurtje in de zon met factor 50. Daarna heerlijk gegeten bij een Spaans restaurant, met op de achtergrond... jaja Julio Iglesias. (we waren toch in Australie?)

Gisteren een enorme rit van bijna 500 km. van Hervey Bay naar Yeppoon gereden. Bij 33 graden hitte is 6 uur in een auto met airco en cruisecontrol gelukkig nog wel uit te houden, en hard meezingen met de radio natuurlijk. Aangekomen in Yeppoon, onderdeel van de Capricorn Coast, prachtig strand, met even zo lelijk uitzicht :) (let op the baywatch)
Na een dip in het water....
lekker gegeten in het clubhuis van de lokale zeilclub, wat een bijzondere ervaring :)  Geslapen in een vreselijke cabin, waar de tv veel te hoog stond! Dus hebben we, om de film af te kijken, een tvtafeltje gemaakt.........

Vandaag rit(je) van 360 km. naar Mackay, onderweg koffie in een verlaten oord met 2 tandloze mannetjes die kokend water op je nescafe gooien en vooral met je willen ouwehoeren over je thuisland. " wat kost een kilo Tbone-steak in NL?"  bijvoorbeeld :) :)
Nu even in de bieb van Mackay voor we gaan inchecken in het hotel en genieten van alweer een vrije middag vol strand, zon etc etc.

Antwoord op de vraag over wanneer we Quint zien: a.s. vrijdagmiddag in Mission Beach ontmoeten we hem en hij blijft als het goed is t/m zondag bij ons! :)

Hi there again!

Gistermiddag heerlijk even gewandeld over het ultra-brede strand/wad van Mackay het strand was bewoond door duizenden kleine krabbetjes en daarna even een lekkere duik genomen in het zwembad van het bijzonder luxe hotel waar we verbleven.

Wakker geworden met dit uitzicht vanaf ons balkon.

Vanochtend slechts een kort ritje (145 km) van Mackay naar Airlie Beach. Daar nu gearriveerd om 2 nachten te verblijven in een groen houten huisje op palen (soort cabin) en vanmiddag even lekker een strandmiddag ervan te maken. Morgen de hele dag een zeilcruise met een catamaran naar de Whitsunday-Islands van het Great Barriër rif.

Goodmorning lieve fans (reagluurders) :)

Alweer 2 dagen verstreken. Airlie Beach intussen alweer achter ons gelaten, drukke toeristische plaats, je voelt je hier bijna zelf een backpacker :)
Verkoeling gezocht op het strand.

2 overnachtingen in een houten huisje/cabin tussen de bloesembomen....
Gisteren de hele dag een zeilcruise op een paarse catamaran, die eerst Tsunami heette, maar later (...) de naam veranderd heeft in Camira.
(Wij noemden hem onze paarse krokodil) :) Van en aan boord werd je met een rubberbootje vervoerd.  Kijk de oudjes zitten op hun paarse krokodil, is het geen plaatje :)
Ondanks de brandende zon (31 gr.) en de weerkaatsing van zee en witte stranden niet verbrand dankzij onze vriend : sunblocker factor 50. (je wordt ook nauwelijks bruin, maar dat nemen we voor lief)
Prachtige tocht langs de eilanden en ruim 2 uur gesnorkeld tussen prachtige exotische vissen van het Great Barrier reef. GENIETEN!! (zie nieuwste Hans Andersbrillen-mode van Aussie)...
Oh en lekker drinken en eten was er volop aanwezig, Cheers!

Vanochtend vroeg vertrokken in een enorme tropische regenbui (gratis wasbeurt voor de stoffige auto) en na een kleine 250 km. aangekomen in Townsville, waar we in een Holiday Inn hotel, in hartje centrum  zitten.  Dus lekker even online in een internetplace met airco, en straks nemen we een duik op de 20e etage van het hotel in the pool.

Hello daar!! En weer bedankt voor jullie leuke reakties :)

Vrijdag vandaag! Echt tropisch, erg warm.
Van het lelijke Holiday Inn Hotel in Townsville in de stromende regen rijden naar Mission Beach, daar bij ons hotel aangekomen stond Quint al op de hoek op ons te wachten!

Ingechecked en gelukkig een grote kamer met een extra bed er bij, dus hij kan gewoon bij ons op de kamer.
Inmiddels hier in een koel internetcafe heeft Quint de film bekeken, vond het erg leuk! :)
We gaan gauw verder er een leuk weekend van te maken met zijn 3tjes, we hebben er zin in!!
Morgen naar Palm Cove rijden, het laatste stuk voor ons, waar we tot woensdag zullen blijven.

Even over het strand gewandeld voor de volgende regenbui, oh en check zijn lange haar!!

Het vrijwel laatste stukje autoreizen van ons avontuur zit er op.
Onderweg door een stukje tropisch regenwoud gereden waar we werden gewaarschuwd voor overstekende Cassowaries.
We zijn in Cairns gearriveerd na ruim 3.600 km. Straks nog een heel klein stukje rijden naar onze eindbestemming Palm Cove.
Gisteren in Mission Beach werkt het weer niet echt mee: vrijwel de hele dag en avond tropische regenbuien, maar dat heeft ons er niet van weerhouden om toch even een lekkere duik in het (warme) zeewater te nemen en samen met Quint op een overdekt terras lekker wat te drinken en vooral heel veel bij te praten.
Wij in het Nederlands en Quint in het Engels, want het kost hem enorm veel moeite om op de juiste Nederlandse woorden te komen. Voor hem is het dus makkelijker op deze manier.
Cairns is veel kleiner dan wij hadden verwacht. Vooral een heel relaxte stad met een leuke lagune als openbaar zwembad, omdat je hier niet in zee kunt zwemmen. Verder veel winkeltjes en restaurants. Makkelijk zo'n prive-gids die ons langs de, voor hem intussen vertrouwde, plekjes rondleidt.  :)
We melden ons later weer vanuit Palm Cove.

Gistermiddag op onze eindbestemming, Palm Cove, gearriveerd.

Echt een toepasselijke hotelnaam: Paradise on the Beach.. En we hebben 1 van de 2 kamers met rechtstreeks uitzicht op zee gekregen.

Helaas voor Quint geen extra bed erbij, maar dat hebben we met onze verstekeling alsvolgt opgelost: een ligbank van ons balkon had een prima matras en daar heeft hij vannacht een slaapplek van gemaakt.  Lekker gewandeld en gekuierd langs de boulevard en op de pier van Palm Cove. (wel met zwemmen oppassen voor krokodillen).  :)

Vanmorgen een leuke rit over een hele kronklige bergweg gemaakt naar Kuranda, een soort hippiedorp met wat bazaars. Onderweg  een lekkere wandeling gemaakt door een stuk tropisch regenwoud en de watervallen van de Barron River bekeken.

Nu de laatste uurtjes samen met Quint doorbrengen in Cairns, waar hij straks weer wordt opgehaald. Nog even langs de Esplanada gewandeld en daar de kolonie pelikanen bekeken. Helaas wil hij niet dat wij hem terug brengen naar zijn 'farm' van de groep, maar hij heeft onze camcorder meegekregen om zelf vanavond en morgenochtend (als hij weer naar de Uni gaat) wat opnames te maken. Morgenmiddag treffen we elkaar dan weer en dan volgt het echte afscheid van hem.

Vanmiddag heeft Quint eerst zijn motor opgehaaldP1000358P1000357 en daarna heeft hij nog even samen met ons in zee gezwommen. Lekkere hoge golven en warm water, wat is tropisch toch lekker warm :)

Na het eten een biertje gegeten hiernaast het hotel, daar waren we al eerder, en wat blijkt : de eigenaar is een Nederlander en 80% van het personeel zijn jonge nl'ers die via Eurojob hier zijn terecht gekomen. Grappig om bordjes als : Amstel, Heineken, Vreeburg, Witte de Withstraat en Zeedijk aan de muur te zien hangen in de middle of nowhere ergens in N-O Australie :)

Morgen nog een laatste lunch-afspraak met Quint, na zijn ochtend op de Uni, en dinsdag onze laatste hele dag hier in Palm Cove.

G' day allemaal op onze een na laatste dag van de vakantie (woensdag niet meer meegerekend).

We zitten nu even in een Postoffice in Palm Cove de blog bij te werken. Vanochtend (weer) vroeg opgestaan, eerst een wandeling over het strand en om 10 uur lagen we alweer op/in de golven heeeeeeeerlijk te dobberen. Vandaag stralend zonnig weer, ong. 31 graden. Vervelend he!

Om 12 uur gingen we koffie drinken en toen verscheen, veel eerder dan verwacht, Quint :) Samen met hem aan de koffie dus, en daarna had hij een leuk idee : even naar het noorden over een prachtige, kronkelige kustweg rijden naar Port Douglas. Onderweg een uitzichtpunt, daar wilde Q ook even filmen.... In Port Douglas gelunched en weer terug naar Palm Cove, definief afscheid nemen. Dat was wel ff slikken toen hij wegreed, maar het was heerlijk om hem vanaf vrijdag om ons heen te hebben. Het was relaxed en gewoon gezellig, vandaag sprak hij steeds meer nederlands :)  Zojuist het eerste deel van de terugvlucht naar Hongkong online alvast onze stoelen gereserveerd. Vannacht het 2e deel (of morgen).

Hallo allemaal!
Vandaag onze allerlaatste hele vrije dag in Aussie.
Vanmorgen weer lekker op tijd opgestaan en na een korte ochtendwandeling naar de pier van Palm Cove lagen we om 9.15 uur alweer te dobberen in de zee.
Het is vandaag vrijwel windstil, waardoor het met 32 graden iets te warm is om lang op het strand te blijven.
We zijn dan ook maar een ritje in de airco-auto gaan maken en zijn uiteindelijk ten zuiden van Cairns beland bij Walsh Pyramide (922 meter hoog) bij het plaatsje Gordonvale.
Daarna weer terug naar Cairns gereden om daar lekker  te lunchen bij Perrotta's, de zaak waar Quint een tijd in de keuken heeft gestaan.
Dit is ons laatste verslag voordat we morgenmiddag weer de auto inleveren moeten en terugvliegen.

Wat rest zijn nog een paar sfeerfoto's die we nog op de camera hadden staan.

CU all back in Holland en bedankt voor alle leuke reacties

Vandaag om 6.50 uur NL tijd aangekomen in Nederland, waar de broers van Paul ons op Schiphol stonden op te wachten!! Wij vonden het maar koud hier, terwijl het een prachtige herfstdag is. Het verschil van 31 graden met 8 graden vanmorgen vroeg was toch vrij groot :)
Xena de poes opgehaald in het pension, koffers uitgepakt en de eerste was hangt alweer.

Nu zitten we lekker na te genieten door de filmpjes die we hebben opgenomen te bewerken en te branden.... het was een GEWELDIGE ervaring.
Australië is prachtig zoals op de foto's te zien en Quint te zien was natuurlijk al helemaal superfijn!!! Alles is voor herhaling vatbaar.
Maar nu eerst die jetlag zien kwijt te raken.