Van 31 mei t/m 4 juni verblijven wij in Kamperland in een huisje in het Watervillage van Roompot.
Een mooi duurzaam vakantiepark gebouwd in 2019. Alle huisjes zijn voorzien van zonnepanelen en maken geen gebruik van het gasnet.

Dag 1.

Een rit van bijna 2,5 uur van ons huis naar Kamperland. Onderweg gestopt bij Neeltje Jans, een onderdeel van de Oosterscheldekering. Daar geluncht met de grote wens van Trudie, een bij een benzinestation aangeschaft wit broodje met een gehaktbal. ;)
Daarna doorgereden naar ons verblijf, net buiten de plaats Kamperland.

We hebben een 4-persoons ecologisch huisje: geen gas en wel een warmtepomp.
Impressie van ons huisje, gefilmd door Paul:

Nog een paar foto's vanaf ons terras en onze tuin:
We zijn aan het einde van de middag naar een dichtstbijzijnde Beachclub gegaan voor een lekker witbiertje en een portie kreeftenbitterballen:

De rest van de avond doorgebracht in en om ons huisje en dit verslag werd om 21:00 uur lekker nog in het zonnetje op ons eigen terras geschreven. Laatste foto is van de zonsondergang achter de dijk.

Dag 2.
1 juni, de (62ste) verjaardag van Trudie!
Uiteraard begonnen met een verjaardagsontbijtje op het terras van ons huisje:
Daarna een half uurtje naar Middelburg gereden en daar een tijdje (voor zover het lichaam van Paul meewerkte) rondgelopen.

Binnentuin Stadhuis.

Trudie zag weer ergens een vogeltje vliegen...
Stadhuis en Vleeshal.
Klok van het stadhuis:
Lange Jan.
Toren mocht vanwege Corona niet beklommen worden.

Koffiepauze:

Vervolgens doorgereden naar Vrouwenpolder en daar lekker bij 25 graden op het enorm brede strand gezeten.

Uitkijkpunt bij het strand:
In het centrum van Vrouwenpolder geluncht en daarna weer terug naar ons huisje.

Vanwege de verjaardag van Trudie had Paul al een paar dagen geleden voor het avondeten op het terras gereserveerd bij Bistro Fine Veere aan het jachthaventje van Veere aan het Veerse meer.
Het uitzicht vanaf ons tafeltje en natuurlijk moest er weer een vogel (Aalscholver) op de foto gezet worden:
Heerlijk gegeten. Rauwe langoustines, kreeftenbisque, gegrilde langoustines en een halve Oosterschelde kreeft:
De rest van de avond gaan we lekker nog buiten op het terras van ons huisje doorbrengen.

Dag 3.
Vandaag stond een bezoek aan Veere op het programma. Een, wel redelijk druk en toeristisch, stadje aan de Veerse plas.

Naast de kerk vind je de bijbehorende Cisterne. Dit sierlijke gebouw met het kenmerkende puntdak deed lange tijd dienst als waterput. Deze werd in 1551 gebouwd, zodat Schotse kooplieden hier hun wol konden wassen. De Cisterne heeft Veere echter nog tot 1938 voorzien van water. Pas daarna werd de stad aangesloten op de waterleiding.

De Grote kerk en omgeving:
Wandeling door het stadje:
IJsje halen:
We moesten natuurlijk ook wel even naar binnen bij Oma's Snoepwinkel:
We hielden ons in. Dit was de buit:
Op het Marktplein op een terras geluncht. Zeeuws buikspek met 5-spices mayonaise:
Vervolgens naar Middelburg gereden om daar bij een Actionwinkel 2 tuin/strandstoelen aan te schaffen om dat we eerder merkten dat onze wat oudere lichamen het plat liggen op een hamamdoek op een strand toch wat minder goed aankunnen.
Daarna door gereden naar ons vakantiekamp om daar op het strand aan de Oosterschelde met de nieuwe stoelen nog een tijdje met 28 graden in de zon te zitten.
(Waarschuwing: niet geschikt voor jonge kijkers):
Terug bij ons huisje hebben de de Sparerib Express ons avondeten laten bezorgen en genieten we de rest van de avond nog lekker buiten van het mooie weer en kijkt Paul naar de voetbal-oefenwedstrijd van Oranje.

Dag 4.
Na het ontbijt met licht bewolkt weer vertrokken naar een vogelkijkplek net buiten Wissenkerke. Daar staat ook een monumentje voor de Oestervangst.
Helaas waren er bar weinig vogels te spotten, dus maar lekker in onze nieuw aangeschafte stoelen bermtoerist gespeeld:
Doorgereden naar Colijnsplaat waar we een afgesloten binnenstad aantroffen vanwege een wel heel bijzondere plechtigheid.
De nieuw getrainde soldaten van het Garderegiment der Fuseliers van de Prinses Irene Brigade werden op die plek beëedigd en ontvingen met veel vertoon en in de aanwezigheid van enkele hoge militairen en de burgemeester van Noord Beveland hun oranje-blauwe koord.
Ons werd uitgelegd dat het slechts sporadisch voorkomt dat in Colijnsplaat deze plechtigheid plaatsvind. En de reden daarvan is dat eind 1944 een dappere luitenant van deze brigade fel tegenstand bood tegen de Duitsers die het net bevrijde eiland opnieuw wilden veroveren. Bij deze gevechten kwam Luitenant Havelaar om het leven. De plechtigheid van vandaag vond dan ook plaats in de naar hem genoemde Havelaarstraat in Colijnsplaat.
Na de beëdiging en de ontvangst van het koord is het traditie dat het koord gedoopt wordt, oftewel de ontvangers springen met hun uniform en het nieuwe koord in de oude haven van Colijnsplaat.
Wij hebben deze traditie niet verder afgewacht en zijn doorgereden naar Domburg om te lunchen.
Domburg is wel heel erg toeristisch, dus dat hielden wij snel voor gezien.
Doorgereden naar Zoutelande. Er was iets met een liedje van een of andere band daarmee... (En Trudie was daar als klein meisje ook geweest).
Lekker op het rustige strand gezeten en nog wat foto's gemaakt.

Mossels aan de palen:

Teruggereden naar ons vakantiehuisje en alvast ingepakt, want besloten om al vanavond terug te gaan naar ons eigen huis, omdat we anders morgenochtend voor 10 uur weg moesten zijn.
Gegeten bij de Beachclub op het vakantiepark en vervolgens terug naar Bloemendaal gereden.
We hebben de afgelopen dagen echt geluk gehad met het prachtige weer in Zeeland en hebben genoten van heel veel mooie en rustige plekjes die nu nog niet zo vol met toeristen waren.